Nové logo IPVZ

Jan Brodský, tiskový mluvčí IPVZ

Institut postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví (IPVZ), dlouhodobě největší poskytovatel kontinuálního zdravotnického vzdělávání v ČR, zveřejnil ve čtvrtek 17. října svou novou vizuální identitu. Nejpodstatnější změnou redesignu IPVZ je především evoluce loga. Nové logo symbolizuje nejen moderní a inovativní přístupy, ale i pevné a stabilní základy, na kterých IPVZ stojí již déle než 70 let. Hlavním cílem bylo omlazení grafické identity a srozumitelnost komunikace značky IPVZ.

V loňském roce oslavil IPVZ 70 let od svého založení v roce 1953. Během své dlouhé existence několikrát změnil název, postupně se vyvíjela nejen samotná značka, ale i prezentace vůči odborné a laické veřejnosti. Celá historie byla za účasti významných osobností shrnuta na výroční konferenci, kde zároveň zazněly nejen vize, ale také plány na rozvoj a modernizaci IPVZ v dalších letech. Jednou z konkrétních aktivit, naplánovaných na letošní rok, bylo i posílení komunikace a změna prezentace.

Nová vizuální identita v sobě zahrnuje nejen změnu samotného loga IPVZ. Proměna loga byla pouze jedním z mnoha prvků vytvořené vizuální identity, která dále obsahuje nové grafické prvky v podobě linky, kříže nebo doplnění o jednu barvu. Jako kontinuita k úspěchům a historii IPVZ je naopak zachována primární modro bílá barevnost. Nové písmo, řešení loga a grafické prvky však symbolizují současný moderní a inovativní přístup IPVZ ke vzdělávání, administrativním a organizačním záležitostem nebo cílené komunikaci a současně mají přispět k lepšímu grafickému a typografickému použití. Nový prvek v podobě kříže pak symbolizuje pevné a stabilní spojení s oborem zdravotnictví a zároveň je prezentován jako symbol pro znak „plus“, odkazující na činnost Institutu v podobě nadstavbového vzdělávání, nutnost spolupráce a propojování s ostatními subjekty ze zdravotnictví a ochotu ke sdílení informací za účelem rozvoje. Doplnění loga o červenou barvu v minimalistickém pojetí odkazuje na zdravotnický segment tradičně spojený s červenou barvou a také na národní trikoloru, protože IPVZ je státní institucí zřízenou Ministerstvem zdravotnictví.

„Novým moderním logem jsme chtěli vyzdvihnout inovativnost IPVZ a udělat další krok k jeho vyspělosti. Jsme to pořád my, jen modernější. Naším cílem je, abychom byli srozumitelnější a jednodušeji rozeznatelní ve veřejném prostoru i v odborné komunitě,“ přiblížila změnu ředitelka IPVZ Irena Maříková.

Rebranding IPVZ bude probíhat postupně. Nové logo se objevilo v první řadě na webových stránkách a profilech na sociálních sítích. Postupně dochází k jeho obměně na reklamních a propagačních předmětech nebo na tiskovinách. Jedná se o rozsáhlý proces, který bude s ohledem na velikost organizace trvat několik měsíců, ale v konečném důsledku se promítne ve všech aktivitách, které IPVZ dělá. Nové logo bude zaváděno postupně a s minimálními náklady, proto bude možné, že se původní logo ještě nějakou dobu na některých místech bude vyskytovat.

Nové logo IPVZ


Citace

BRODSKÝ, Jan. Nové logo IPVZ. Lékařská knihovna. Online. 2024, roč. 29, č. 3-4. ISSN 1804-2031. Dostupné z: https://casopis.nlk.cz/2024-29-3-4/nove-logo-ipvz/ [cit. 22.12.2024].