Jan Brodský, tiskový mluvčí IPVZ
Institut postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví (IPVZ), dlouhodobě největší poskytovatel kontinuálního zdravotnického vzdělávání v ČR, zveřejnil ve čtvrtek 17. října svou novou vizuální identitu. Nejpodstatnější změnou redesignu IPVZ je především evoluce loga. Nové logo symbolizuje nejen moderní a inovativní přístupy, ale i pevné a stabilní základy, na kterých IPVZ stojí již déle než 70 let. Hlavním cílem bylo omlazení grafické identity a srozumitelnost komunikace značky IPVZ.
V loňském roce oslavil IPVZ 70 let od svého založení v roce 1953. Během své dlouhé existence několikrát změnil název, postupně se vyvíjela nejen samotná značka, ale i prezentace vůči odborné a laické veřejnosti. Celá historie byla za účasti významných osobností shrnuta na výroční konferenci, kde zároveň zazněly nejen vize, ale také plány na rozvoj a modernizaci IPVZ v dalších letech. Jednou z konkrétních aktivit, naplánovaných na letošní rok, bylo i posílení komunikace a změna prezentace.
Nová vizuální identita v sobě zahrnuje nejen změnu samotného loga IPVZ. Proměna loga byla pouze jedním z mnoha prvků vytvořené vizuální identity, která dále obsahuje nové grafické prvky v podobě linky, kříže nebo doplnění o jednu barvu. Jako kontinuita k úspěchům a historii IPVZ je naopak zachována primární modro bílá barevnost. Nové písmo, řešení loga a grafické prvky však symbolizují současný moderní a inovativní přístup IPVZ ke vzdělávání, administrativním a organizačním záležitostem nebo cílené komunikaci a současně mají přispět k lepšímu grafickému a typografickému použití. Nový prvek v podobě kříže pak symbolizuje pevné a stabilní spojení s oborem zdravotnictví a zároveň je prezentován jako symbol pro znak „plus“, odkazující na činnost Institutu v podobě nadstavbového vzdělávání, nutnost spolupráce a propojování s ostatními subjekty ze zdravotnictví a ochotu ke sdílení informací za účelem rozvoje. Doplnění loga o červenou barvu v minimalistickém pojetí odkazuje na zdravotnický segment tradičně spojený s červenou barvou a také na národní trikoloru, protože IPVZ je státní institucí zřízenou Ministerstvem zdravotnictví.
„Novým moderním logem jsme chtěli vyzdvihnout inovativnost IPVZ a udělat další krok k jeho vyspělosti. Jsme to pořád my, jen modernější. Naším cílem je, abychom byli srozumitelnější a jednodušeji rozeznatelní ve veřejném prostoru i v odborné komunitě,“ přiblížila změnu ředitelka IPVZ Irena Maříková.
Rebranding IPVZ bude probíhat postupně. Nové logo se objevilo v první řadě na webových stránkách a profilech na sociálních sítích. Postupně dochází k jeho obměně na reklamních a propagačních předmětech nebo na tiskovinách. Jedná se o rozsáhlý proces, který bude s ohledem na velikost organizace trvat několik měsíců, ale v konečném důsledku se promítne ve všech aktivitách, které IPVZ dělá. Nové logo bude zaváděno postupně a s minimálními náklady, proto bude možné, že se původní logo ještě nějakou dobu na některých místech bude vyskytovat.
Citace
BRODSKÝ, Jan. Nové logo IPVZ. Lékařská knihovna. Online. 2024, roč. 29, č. 3-4. ISSN 1804-2031. Dostupné z: https://casopis.nlk.cz/2024-29-3-4/nove-logo-ipvz/ [cit. 22.12.2024].